W
związku z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1 ze
zm.) informujemy, że Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i
Mieszkaniowej w Wołczynie (PGKiM) przetwarza dane według reguł i zasad
przedstawionych w poniższej klauzuli informacyjnej:
Administrator Danych Osobowych
Administratorem
Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i
Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Wołczynie, ul. Rzeczna 3, 46-250 Wołczyn,
nr tel. 77 418 85 82, adres e-mail;
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (dalej: PGKiM)
Inspektor Ochrony Danych
PGKiM
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w
sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
1) adres poczty elektronicznej:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2) pisemnie na adres siedziby PGKiM (z dopiskiem „IOD”)
Cel oraz podstawy prawne przetwarzania
Celem
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest realizacja zadań w
interesie publicznym, wynikających wprost z przepisu prawa, lub
określonych zadaniami statutowymi PGKiM. Zadania te to w szczególności:
1. zarząd wspólnotami oraz gminnym zasobem mieszkaniowym
2. usługi w zakresie zagospodarowania zieleni
3. usługi w zakresie oczyszczania miasta i wywozu nieczystości
4. administracja cmentarzem komunalnym oraz świadczenie usług pogrzebowych i cmentarnych
Regulacje prawne, na podstawie których przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe to:
1. Ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
3. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
4. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
5. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
6. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych
Przetwarzanie
danych może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której
Pan/Pani jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie,
przed zawarciem umowy tj. w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Mogą
również wystąpić przypadki, w których zostanie Pani/Pan poproszona/y o
wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i
zakresie. Wówczas podstawą przetwarzania Pani/Pana danych będzie art. 6
ust. 1 lit a. RODO oraz art. 9 ust. 2 lit a. RODO w przypadku danych
wrażliwych.
W
uzasadnionych sytuacjach podstawą przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych może być również prawnie uzasadniony interes PGKiM tj. art. 6
ust. 1 lit. f RODO, m.in. w przypadku ustalenia lub dochodzenia
roszczeń, oraz w celu kontaktu telefonicznego/mailowego z Panią/Panem w
związku z realizacją powierzonych PGKiM zadań, jak też w związku z
zainstalowanym monitoringiem wizyjnym na terenie PGKiM w celu ochrony
osób i mienia.
Odbiorcy danych
Odbiorcami
danych będą jedynie podmioty ściśle współpracujące z PGKiM w oparciu o
zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych, lub wyposażone w inne
instrumenty prawne dające gwarancję bezpieczeństwa przetwarzania danych
osobowych tj. dostawcy usług hostingowych, doradczych, w tym
prawniczych, obsługi technicznej i serwisowej w zakresie IT, operatorzy
pocztowi oraz podmioty i instytucje których dostęp do danych możliwy
jest w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
PGKiM nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
Pani/Pana dane osobowe nie będą stanowiły podstawy do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym opartego na profilowaniu .
Okres przechowywania danych
Dane
osobowe przetwarzane przez PGKiM przechowywane będą przez okres
niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z
terminami archiwizacji określonymi w przepisach prawa, w tym w ustawie z
dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, oraz
Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w
sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt
oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać usunięte po upływie
określonego dla danej kategorii dokumentacji okresu przechowywania,
zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy. W przypadku monitoringu
wizyjnego okres przechowywania danych wynosi 28 dni.
Prawa osób, których dane dotyczą
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
1. dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii
2. sprostowania (poprawiania) danych
3. usunięcia danych (do „bycia zapomnianym”)
4. ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
5. przenoszenia swoich danych, zgodnie z art. 20 RODO
6. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, o którym mowa w art. 21 RODO
Prawo do cofnięcia zgody.
W
przypadku przetwarzania Pani/Pana danych w oparciu o zgodę, ma Pani
/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Gdy
uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza
przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do
wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych. (na adres ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
W celu skorzystania z praw wskazanych wyżej może Pani/Pan zgłosić ten fakt PGKiM w Wołczynie, w pokoju nr 9 lub przesłać wniosek na adres siedziby PGKiM,, lub drogą elektroniczną:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
1) ustawowym,
2) warunkiem zawarcia umowy,
do
których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
W przypadku, gdy będzie
istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie
będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować brakiem
możliwości realizacji celu lub konsekwencjami przewidzianymi przepisami
prawa.
W
przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie
poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
W
przypadku przetwarzania danych w oparciu o wyrażoną przez Panią/Pana
zgodę podanie danych jest dobrowolne, a odmowa podania danych nie
wywołuje dla Pani/Pana żadnych negatywnych skutków, może natomiast
utrudnić realizację zadania.
1. Informacje ogólne.
1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych na stronie internetowej
www.pgkim-wolczyn.pl jest: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Wołczynie, ul. Rzeczna 3, 46-250 Wołczyn, nr tel. 77 418 85 82, adres e-mail; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.(dalej: PGKiM)
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. "ciasteczek").
a. poprzez gromadzenie logów serwera www
b. przez operatora hostingowego https://superhost.pl .
2. Cel i zakres zbierania danych.
1. Serwis
może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu,
adres IP). Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL.
2. Dane
te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi stronę PGKiM w
Wołczynie. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, pliki
z logami mogą okazjonalnie podlegać analizowaniu w celu określenia:
które podstrony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW
są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
3. Zebrane
logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy
służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są
ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem
oraz siecią Administratora. Na podstawie plików logów mogą być
generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze
podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech
identyfikujących osoby odwiedzające serwis.
Mechanizm Cookies na stronach internetowych
1. Pliki
cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią pliki tekstowe, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do
korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę
strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na
urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Mechanizm
Cookies zastosowany na stronie internetowej PGKiM w Wołczynie nie jest
wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach
strony ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane na stronie
internetowej PGKiM w Wołczynie nie przechowują żadnych danych osobowych.
W
ramach strony internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików
cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies).
Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony
internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
„Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym
Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do
czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
2. Oprogramowanie
do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa)
zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Użytkownika. Użytkownicy strony internetowej PGKiM w Wołczynie
mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa
umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne
blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera
pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia
stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności
dostępne na stronie internetowej PGKiM w Wołczynie.
Odnośniki do innych stron
Strona internetowa PGKiM w Wołczynie
może zawierać odnośniki do innych stron WWW. Nie możemy ponosić
odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych
stronach. Namawiamy, by po przejściu na inne strony, zapoznać się
z polityką prywatności obowiązującą na tych stronach. Niniejsza polityka
prywatności dotyczy tylko stron internetowych PGKiM w Wołczynie.
Zmiany
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu.
Wstęp
Przedsiębiorstwo
Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Wołczynie
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
strony internetowej pgkim-wolczyn.pl.
Data
ostatniej istotnej aktualizacji: 16.09.2020
Status
pod względem zgodności z ustawą
Strona
internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych.
Data
sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie
sporządzono dnia: 16.09.2020
Deklarację
sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
Informacje
zwrotne i dane kontaktowe.
W
przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o
kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Mikołajczyk, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także
dzwoniąc na numer telefonu 774188582. Tą samą drogą można
składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz
składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje
na temat procedury odwoławczej.
Każdy
ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności
strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia
informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład
przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie
zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać
dane osoby zgłaszającej żądanie, sposób kontaktu, a jeżeli
osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny
dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny
powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie
tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania
będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż
2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może
zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W
przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do
informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności strony internetowej.
Po
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć
wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacja
o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu:
PGKiM
Sp. z o.o. posiada zamontowany przy wejściu na posesje domofon przez
który petenci mogą się skontaktować. Jeżeli petentem jest
osoba, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do właściwego
dla siebie biura wtedy niezwłocznie odpowiedni pracownik PGKiM Sp. z
o.o. udaje się do petenta. Przedsiębiorstwo posiada również
zamontowaną skrzynkę pocztową w której można zostawiać pisma
bez konieczności wejścia do biura.
Podstawa
prawna
Rozporządzenie
Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych
Dz.U.
z 2012 r. , poz. 526
Ustawa
z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848
Raport o stanie zapewniania dostępnśsci podmiotu publicznego w pliku pdf (31.03.2021)